SEO & synlighed på Google
Gode placeringer, og stor synlighed på Google, kan være et afgørende konkurrenceparameter i jagten på nye kunder for langt de fleste virksomheder.
Forklaringen er, at søgemaskinen bruges af mere end 95 % af danskerne, ligesom mindst halvdelen af din hjemmesides besøgende typisk vil komme herfra. Derfor har analysen også stort fokus på søgemaskineoptimering (SEO) og dine søgeords placeringer på Google.
Brugervenlighed & mobiltilpasning
SEO og trafik fra søgemaskinerne er vigtigt, men uden en brugervenlig hjemmeside kan det være lige meget. Tålmodigheden online er kort hos dine potentielle kunder, så det skal være hurtigt, nemt og logisk at navigere rundt på websitet.
En vigtig del af brugervenlighed (usablilty) er mobiltilpasning, så din webside vises optimalt på både mobil, tablet og desktop.
50 % af hjemmesidens besøgende vil typisk komme fra mobil, ligesom Google også rangerer deres søgeresultater ud fra mobilvenlighed.
Og så er en god grundregel inden for både SEO, brugervenlighed og mobiltilpasning i øvrigt: Hvis brugeren ikke har en god oplevelse, så har Google det formentlig heller ikke.