virksomhedsprofil på Google My Business 

Tiltræk nye kunder samt servicere eksisterende med Google My Business

​En virksomhedsfortegnelse på Google My Business giver synlighed lokalt når kunderne søger på Google.

​Hvad er Google My Business?

Google My Business er et brugervenligt værktøj, der giver virksomheder og organisationer mulighed for nemt at administrere deres virksomhedsprofil på Google og Google Maps. Du kender det måske også under navnene Google Places eller Google Local.

​​

​Lokal virksomhedsfortegnelse

Med en virksomhedsprofil på Google My Business kan dit firma blive fundet lokalt, når kunderne søger efter:

  • ​Din virksomhed
  • ​Virksomheder som din
  • ​Din branche
  • ​Dine services
  • ​Dine produkter

Synlighed på firmanavn og brand

Ved søgning på Google på dit brand (f.eks. firmanavn eller domæne) vil virksomhedsprofilen vises øverst i højre side på desktop samt i toppen på mobil. Foretages samme søgning på Maps, så vil fortegnelsen vises som et af de forslag, som tjenesten kommer op med.

​Dette får du med en hjemmesideløsning fra Group Online

usp-ikon  Responsivt design

usp-ikon  Brugervenligt CMS

usp-ikon  Fri support

Relevante virksomhedsoplysninger

Fortegnelsen hjælper din virksomhed med at synliggøre relevante oplysninger over for kunder, der bruger Googles søgemaskine eller korttjeneste. Det gælder f.eks.:

  • ​Kontaktoplysninger
  • ​Virksomhedsbeskrivelse
  • ​Billeder og logo
  • ​Åbningstider
  • ​Anmeldelser

Du kan desuden oprette relevante indlæg med tilbud og begivenheder samt svare på anmeldelser og spørgsmål fra kunderne.

Synlighed på Google og Maps

Da virksomhedsoptagelsen både vises lokalt på Google Søgning og Google Maps, er du samtidig sikret synlighed på søgegigantens største tjenester – på desktop, tablet og mobil. Søgemaskinen er verdens største og benyttes af mere end 95% af danskerne.

Søg på branche, services & produkter

På lokale søgninger på Google efter din branche, dine services eller dine produkter, vil virksomhedsprofilen vises som et af op til tre mulige forslag. De vil vises øverst i venstre side (under evt. annoncer) på desktop samt i toppen på mobil (under evt. annoncer). Udføres samme typer søgninger på Maps vil profilen vises som et af de forslag, som korttjenesten kommer op med. Der vil ikke vises lokale fortegnelser ved alle søgninger, men udelukkende når Google finder det relevant.​

​Hvad siger vores kunder?

​"​Tilgangen til mig har været professionel. Jeg er blevet rådet i den rigtige retning. ​Jeg har følt en ægte interesse for, at mit sted skulle blive en succes."​

Beauty By Ryberg

"​Jeg føler jeg får det jeg betaler for, og har jeg problemer kan jeg altid ringe eller skrive til dem og så vender de tilbage til mig ret hurtigt efter."

Flex Gulvservice

"Det har simpelthen betydet så meget for min forretning, at vi har vækstet fuldstændig vildt efter at jeg tog valget og sprang ud i det og valgte Group Online."

Rister og Søn ApS

​Ejerskab og bekræftelse af optagelse

​For at få det optimale udbytte af Google My Business bør din virksomhed få oprettet og vist en virksomhedsfortegnelse hurtigst muligt.

Hvis den allerede er oprettet, bør du sikre dig, at den er bekræftet, og at oplysningerne er korrekte. Er den ikke bekræftet (på vegne af din virksomhed), kan oplysninger ikke opdateres, før det sker. Selve bekræftelsen kan ske på flere måder – f.eks. ved at Google fremsender et postkort med en kode til din virksomheds fysiske adresse.

​Få indsigt med rapporter

Ved at få en fortegnelse på Google My Business har du samtidig mulighed for at få fuld indsigt i effekten af din virksomhedsprofil online. Værktøjet giver mulighed for overskuelige rapporter, der bl.a. viser:

  • ​Antal visninger af profilen
  • ​Fordeling af visninger – Søgning og Maps
  • ​Antal klik til hjemmeside
  • ​Antal telefonopkald
  • ​Antal rutevejledninger​

Del af SEO og Google AdWords

Google My Business er desuden er vigtig del af både søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads. Ved SEO kan det være en nem og effektiv vej til side 1 på Google ved lokale søgninger fra den ”gratis del" af søgemaskinen – også kaldet den organiske del. I forbindelse med AdWords kan profilen benyttes som en såkaldt adresseudvidelse, så dine annoncer bidrager med relevant information – og fylder mere.

Benytter du både Google My Business, SEO, og AdWords, kan din virksomhed være synlig op til tre forskellige steder på side 1 – på samme tid! Det giver dig en betydelig visningsandel i forhold til konkurrenterne – og en klar fordel over for kunderne på de vigtigste søgeord.

Vil du vide mere?

Hvis du vil høre mere om dine muligheder for en virksomhedsfortegnelse på Google My Business, kan du kontakte os . Det er helt uforpligtende.

Du er også velkommen til at læse mere om vores professionelle hjemmesider, søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads.

I Group Online drives vi af at skabe resultater sammen med vores kunder. I et tæt samarbejde og med løbende dialog følger vi din virksomhed og justerer vores tiltag, så du får mest mulig værdi for dine markedsføringskroner

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

Åbningstider

Mandag

​08.30 - 15.45

Tirsdag

08.30 - 15.45

Onsdag

08.30 - 15.45

Torsdag

08.30 - 15.45

Fredag

08.30 - 14.30

Lørdag og søndag

Lukket

​Ballerup

​Metalbuen 66, 2750 Ballerup

Klik for rutevejledning

​Aarhus​

​Jegstrupvej 96A, 8361 Hasselager

Klik for rutevejledning

​Aalborg​

​Strømmen 6, 9400 Nørresundby​

Klik for rutevejledning

​Odense​

Billedskærervej 17, 5230 Odense M

Klik for rutevejledning