Få indsigt med rapporter
Ved at få en fortegnelse på Google My Business har du samtidig mulighed for at få fuld indsigt i effekten af din virksomhedsprofil online. Værktøjet giver mulighed for overskuelige rapporter, der bl.a. viser:
- Antal visninger af profilen
- Fordeling af visninger – Søgning og Maps
- Antal klik til hjemmeside
- Antal telefonopkald
- Antal rutevejledninger
Del af SEO og Google AdWords
Google My Business er desuden er vigtig del af både søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads.
Ved SEO kan det være en nem og effektiv vej til side 1 på Google ved lokale søgninger fra den ”gratis del" af søgemaskinen – også kaldet den organiske del.
I forbindelse med AdWords kan profilen benyttes som en såkaldt adresseudvidelse, så dine annoncer bidrager med relevant information – og fylder mere.
Benytter du både Google My Business, SEO, og AdWords, kan din virksomhed være synlig op til tre forskellige steder på side 1 – på samme tid! Det giver dig en betydelig visningsandel i forhold til konkurrenterne – og en klar fordel over for kunderne på de vigtigste søgeord.
Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om dine muligheder for en virksomhedsfortegnelse på Google My Business, kan du kontakte os på 55 55 55 55 eller info@grouponline.dk - det er helt uforpligtende.
Du er også velkommen til at læse mere om vores professionelle hjemmesider, søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads.