Ejerskab og bekræftelse af optagelse
For at få det optimale udbytte af Google My Business bør din virksomhed få oprettet og vist en virksomhedsfortegnelse hurtigst muligt.
Hvis den allerede er oprettet, bør du sikre dig, at den er bekræftet, og at oplysningerne er korrekte. Er den ikke bekræftet (på vegne af din virksomhed), kan oplysninger ikke opdateres, før det sker. Selve bekræftelsen kan ske på flere måder – f.eks. ved at Google fremsender et postkort med en kode til din virksomheds fysiske adresse.
Få indsigt med rapporter
Ved at få en fortegnelse på Google My Business har du samtidig mulighed for at få fuld indsigt i effekten af din virksomhedsprofil online. Værktøjet giver mulighed for overskuelige rapporter, der bl.a. viser:
- Antal visninger af profilen
- Fordeling af visninger – Søgning og Maps
- Antal klik til hjemmeside
- Antal telefonopkald
- Antal rutevejledninger
Del af SEO og Google AdWords
Google My Business er desuden er vigtig del af både søgemaskineoptimering (SEO) og Google Ads. Ved SEO kan det være en nem og effektiv vej til side 1 på Google ved lokale søgninger fra den ”gratis del" af søgemaskinen – også kaldet den organiske del. I forbindelse med AdWords kan profilen benyttes som en såkaldt adresseudvidelse, så dine annoncer bidrager med relevant information – og fylder mere.
Benytter du både Google My Business, SEO, og AdWords, kan din virksomhed være synlig op til tre forskellige steder på side 1 – på samme tid! Det giver dig en betydelig visningsandel i forhold til konkurrenterne – og en klar fordel over for kunderne på de vigtigste søgeord.