Hvad kan vi hjælpe dig med?

Få hjælp til din mail eller hjemmeside hos Group Online. Vi er her for at sikre, at du får mest muligt ud af din løsning hos os.​

FAQ

Fandt du ikke hvad du ledte efter? Brug søgefeltet herunder for at filtrere gennem vores FAQ.

Fejlbeskeder på mail

En fejlbesked på e-mail kan ofte lyde som volapyk, men faktisk kan fejlbeskeden være facitlisten for mailsupporteren hos Group Online. Derfor må du meget gerne videresende en evt. fejlmelding ind til info@grouponline.dk og kort beskrive udfordringen. Så vender en mailtekniker retur til dig med enten et svar eller nogle opfølgende spørgsmål.

Her er nogle trin, du eller mailsupporten kan tage:

  • Identificer fejlen: Først og fremmest, prøv at forstå hvad fejlmeddelelsen betyder. Nogle fejlmeddelelser er meget specifikke og kan give dig en idé om, hvad problemet er.
  • Søg efter løsninger online: Inden du kontakter Kundeservice hos Group Online, kan det være en god idé at søge på internettet efter fejlmeddelelsens kode eller beskrivelse. Ofte vil andre have oplevet lignende problemer, og der kan være nemme løsninger tilgængelige online. Og ellers er den dygtige mailafdeling selvfølgelig klar på at komme med deres ekspertviden.
  • Kontakt mailsupport i Kundeservice: Hvis du ikke kan løse problemet selv, er det en god idé at kontakte Kundeservice på tlf. ​55 55 55 55 eller skrive ind til info@grouponline.dk. Når du kontakter dem, sørg for at inkludere så mange detaljer som muligt – som f.eks. fejlmeddelelsen, hvornår problemet opstod, og hvad du har forsøgt at gøre for at løse det.
Hvad betyder det, at min side ikke er sikker?

Hvis der står, at hjemmesiden ikke er sikker, betyder det, at SSL-certifikatet skal opdateres. Ser du en ulåst/åben hængelås, eller står der ”ikke sikker” i adresselinjen i din browser, betyder det også, at SSL-certifikatet skal opdateres. Kontakt os i kundeservice på tlf. nr.: 55 55 55 55 eller skriv til info@grouponline.dk, så sørger vi for, at dit SSL-certifikat bliver opdateret. Det tager op til en time at opdatere det manuelt – hjemmesiden vil være tilgængelig, imens SSL-certifikatet bliver koblet på.

Hvad er Cookies, og har jeg brug for det på min hjemmeside?

Cookies er små stykker informationer, som gemmes på din computer, når du besøger en hjemmeside. Disse “informationskiks” hjælper hjemmesiden med at huske ting om dig, som f.eks. dine præferencer eller hvad du har gjort på siden tidligere. På den måde forbedres brugeroplevelsen for dig, når du surfer på internettet. De kan f.eks. også bruges til statistik og markedsføring.

Næsten alle hjemmesider bruger cookies i dag. Når du besøger en hjemmeside for første gang, vil du ofte se en meddelelse, der informerer dig om, at hjemmesiden bruger cookies. Du bliver bedt om at afvise eller vælge hvilke cookies, som du accepterer. Denne meddelelse er en del af bestræbelserne på at respektere privatlivet og opfylde regler for databeskyttelse.

Hvad er et SSL-certifikat?

Et SSL-certifikat (Secure Socket Layer-certifikat) er et digitalt ”identitetsbevis” for en hjemmeside. Det bruges til at etablere en sikker og krypteret forbindelse mellem en brugers webbrowser og hjemmesiden. Når du besøger en hjemmeside og ser “https://” i stedet for “http://”, betyder det, at webstedet bruger SSL-certifikatet. Du kan i nogle browsere også se et ikon med en låst hængelås til venstre for domænet i adresselinjen.

Hvad er spam henvendelser?

Spam-henvendelser på e-mailkonti er uønskede og ofte uopfordrede e-mails, som kan indeholde reklamer, phishing-forsøg, malware eller andet indhold, som er skabt til at narre eller skade modtageren. Her er nogle vigtige punkter at overveje i forhold til dette lidt ”farlige” emne:

  • Typer af spam: Spam kan variere fra uønskede reklamer og salgsfremmende indhold til mere ondsindede forsøg på ”phishing”, hvor angriberen forsøger at lokke personlige oplysninger ud af modtageren.
  • Phishing: Phishing er en almindelig form for spam, hvor målet er at narre modtageren til at afgive følsomme oplysninger som adgangskoder, kreditkortoplysninger eller andre personlige data.
  • Malware: Nogle spam-e-mails indeholder malware, som kan skade din computer eller mobile enhed, stjæle information eller spionere på dine aktiviteter.
  • Forebyggelse: For at undgå spam bør du aldrig åbne e-mails fra ukendte afsendere, undgå at klikke på mistænkelige links og ikke downloade vedhæftede filer fra mistænkelige e-mails.
  • Spamfiltre: De fleste e-mailtjenester tilbyder spamfiltre, der automatisk kan identificere og isolere spam-e-mails. Det er vigtigt at holde disse filtre opdateret.
  • Rapportering af spam: Hvis du modtager spam, kan du hjælpe med at bekæmpe problemet ved at rapportere det til din e-mailudbyder. F.eks. ved at videresende mailen til info@grouponline.dk og bede Group Online om at tjekke mailen og vende retur med svar.

    Du kan også selv manuelt definere mailen som værende spam, så den ikke lander i din indbakke igen i fremtiden.

  • Personlig sikkerhed: Vær opmærksom på, at hvis du deler for meget personlig information online, kan det øge risikoen for at modtage spam.

Ved at følge disse retningslinjer kan du i høj grad reducere risikoen for at blive påvirket af spam og holde dine personlige oplysninger sikre

Hvad er To-faktor-godkendelse?

To-faktor-godkendelse (også kendt som Authenticator) på en mailkonto er en sikkerhedsforanstaltning, der kræver to separate metoder til at verificere brugerens identitet, før de får adgang til deres mailkonto. Dette øger sikkerheden betydeligt, da det ikke kun kræver noget, som brugeren ved (typisk adgangskoden), men også noget, som brugeren har (f.eks. en mobiltelefon eller en tablet).

Vi kan tilbyde at koble Microsoft Authenticator på din mailkonto, hvis din mailløsning er fra Microsoft 365, og Group Online er din mailudbyder. Hvis du ikke allerede har koblet to-faktor godkendelse på, men ønsker det; så skal du blot kontakte Kundeservice ved at sende en mail til info@grouponline.dk eller ringe ind på tlf,55 55 55 55.

En typisk proces for to-faktor godkendelse på en mailkonto:

  1. Brugeren logger ind med deres brugernavn og adgangskode som normalt.
  2. Efter vellykket indtastning af adgangskoden bliver brugeren bedt om at indtaste en sekundær godkendelseskode eller foretage en anden form for verifikation.
  3. Den sekundære godkendelseskode kan genereres ved hjælp af Microsoft Authenticator eller den kan sendes til brugerens mobiltelefon via SMS.
  4. Når brugeren har indtastet den korrekte sekundære godkendelseskode eller gennemført den anden verifikationsmetode, får de adgang til deres mailkonto.Dette ekstra lag af sikkerhed beskytter mailkontoen mod uautoriseret adgang, da selv hvis nogen får fat i brugerens adgangskode, vil de stadig have brug for den sekundære godkendelseskode eller adgang til brugerens mobiltelefon for at logge ind. Dette gør det betydeligt sværere for uvedkommende at hacke eller kompromittere mailkontoen.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget min faktura?

Tjek først dit spamfilter. Hvis den stadig ikke er at finde, er du velkommen til at kontakte os via kontaktportalen, så gensender vi den med det samme.

Hvordan ændrer jeg e-mailadressen, som fakturaen bliver sendt til?

Hvis du ønsker at få dine fakturaer sendt til en anden e-mailadresse, skal du kontakte vores kundeservice – så opdaterer vi dine oplysninger.

Hvordan kobler jeg SSL på min hjemmeside?

Når du får en hjemmeside hos Group Online, vil den fra start af være udstyret med et SSL-certifikat, så din hjemmeside er sikker og har en krypteret forbindelse mellem dine brugeres webbrowser og hjemmesiden.

Hvordan ved jeg om SSL er koblet korrekt på min hjemmeside?

Når du besøger en hjemmeside og ser “https://” i stedet for “http://”, betyder det, at webstedet bruger SSL-certifikatet. Du kan også på de fleste browsere se et lille lås-ikon ved siden af adresselinjen.

Hvorfor oplever jeg nedbrud på min hjemmeside?

Hos Group Online overvåges alle systemer for at sikre, at der ikke sker nedbrud. Hvis din hjemmeside eller webshop alligevel skulle være ramt af nedbrud, kan det skyldes, at domæne er deaktiveret, at der er en SSL-fejl eller noget helt tredje.

Hvis du rammes af nedbrud på din hjemmeside eller webshop, bedes du kontakte Kundeservice hurtigst muligt på tlf. 55 55 55 55 eller skrive til info@grouponline.dk, så vi kan lokalisere fejlen og få det op at køre igen.

Du kan tjekke, om dit domæne er deaktiveret ved at slå det op på forsiden her: https://punktum.dk/ – bemærk, dette gælder kun for .dk-domæner.

Hvornår modtager jeg min faktura?

Du modtager din faktura via e-mail omkring samme tidspunkt hver måned, afhængig af dit aftalegrundlag. Hvis du har tilmeldt dig betalingsservice, får du den typisk nogle dage før betalingen trækkes.

Mit SSL-certifikat fejler?

Hvis din hjemmeside fejler, kan det skyldes, at SSL-certifikatet skal opdateres. Det sker i de fleste tilfælde automatisk, men nogle gange kræver det en manuel opdatering. Kontakt vores kundeservice på tlf. nr.: 55 55 55 55, så sørger vi for, at dit SSL-certifikat bliver opdateret. Fejlen kan også skyldes andre årsager, men tag fat i os, så finder og udbedrer vi fejlen. Det tager op til en time at opdatere det manuelt. Hjemmesiden vil være tilgængelig, imens SSL-certifikatet bliver koblet korrekt på hjemmesiden.

Modtager du spam henvendelser?

Group Online en mailløsning fra Microsoft 365, hvor spam – eller uønskede e-mails – havner i en ”Uønsket Post”-mappe. Det kan ske, at mailen faktisk er ”god nok” og derfor skal hvidlistes, så de fremover lander i den rigtige indbakke. Ring gerne ind til Kundeservice, hvis du ønsker at vide mere eller har spørgsmål om spam henvendelser. Kundeservice træffes på tlf. 55 55 55 55 på alle hverdage fra kl. 9.00 til 15.30 (fredag dog til kl. 14.30).

Nogen ringer og siger, min hjemmeside ikke er lovlig, hvorfor det?

Siden den nye lovgivning vedrørende cookiehåndtering trådte i kraft, skifter flere og flere over til et nyt cookiemodul, som lever op til de gældende krav. Vi har i den forbindelse sendt flere nyhedsbreve ud om emnet med information vedr. de nye EU-krav ift. cookiemoduler på hjemmesider. Vi oplever dog stadig, at nogle af vores kunder ikke har skiftet endnu. Du vil måske opleve (eller har måske allerede prøvet) at blive ringet op af en af vores konkurrenter, da din hjemmeside ikke har et cookiemodul, som der lever op til de skærpede krav. Der bliver måske også blive nævnt noget om bøder fra EU og lignende.

Bemærk, at du ikke vil få en bøde, uden at få en advarsel først, men vi anbefaler selvfølgelig, at du foretager skiftet til Cookiebot hurtigst muligt. Her står vi klar til at hjælpe og vejlede dig, da vi ikke må oprette en konto hos en 3. parts virksomhed på dine vegne grundet GDPR- lovgivningen.

Hvis du har brug for hjælp og vejledning, så kan en Group Online-medarbejder fra Kundeservice få adgang til din computer via fjernsupport, som du kan hente her, og på den måde hjælpe dig videre med oprettelse af Cookiebot. Kundeservice træffes på tlf. 55 55 55 55 på alle hverdage fra kl. 9.00 til 15.30 (fredag dog til kl. 14.30).

Pladsmangel på mail

Hvis du har pladsmangel på din mailkonto, er der flere skridt, du kan tage for at frigøre plads og administrere din mail effektivt – her kan du se nogle steps:

  • Slet unødvendige e-mails: Gennemgå din mailkonto og slet e-mails, som du ikke længere har brug for, herunder spam, uønsket post og gamle beskeder. Tøm din papirkurv eller “slettede elementer” mappe for at frigøre plads, da disse undermapper og tæller med i forhold til pladsen på din mailkonto.
  • Arkiver gamle e-mails: Mange mailtjenester giver dig mulighed for at arkivere e-mails i stedet for at slette dem. Dette flytter dem til en arkivmappe, hvor de stadig er tilgængelige, men ikke optager plads i din indbakke. Dette kan man bl.a. på Microsoft 365 mailsystem, som Group Online er leverandør af.
  • Vedhæftninger: E-mails med store vedhæftede filer kan optage meget plads. Du kan derfor med fordel sortere visning af e-mails efter størrelse, da det ofte er mails med vedhæftninger som fylder på mailkontoen. Gennemgå dine e-mails for store vedhæftninger og gem dem lokalt på din computer eller i en skytjeneste som f.eks. OneDrive fra Microsoft. Derefter kan du slette e-mailen eller erstatte vedhæftningen med et link til den delte fil.
  • Øg lagerpladsen: Hvis pladsmangel er et vedvarende problem, kan du overveje at opgradere til en mailtjeneste med mere lagerplads eller et betalt abonnement, der tilbyder større lagerkapacitet.
Privatliv
Group Online
Denne hjemmeside bruger cookies for at give dig den bedst mulige oplevelse.

Informationerne bliver opbevaret i din browser og bruges bl.a. til at genkende dig hvis du besøger hjemmesiden igen. Det hjælper os også med at forstå hvilke sektioner på hjemmesiden du finder mest interessante og brugbare.

Nødvendige cookies
Nødvendige cookies bør altid være aktiveret så vi kan gemme dine cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, vil vi ikke være i stand til at gemme dine præferencer. Det betyder at du skal acceptere eller afvise cookies hver gang du besøger denne hjemmeside.