Hjemmeside
Skal du bruge en hjælpende hånd til din hjemmeside?
Hos Group Online kan du både bestille danske og udenlandske domæner – ligesom vi kan tilbyde at flytte domænet til Group Online, hvilket ikke koster dig noget, så længe du har minimum ét aktivt produkt.
Redelegering af domæne – eller flytning af domæne – refererer til processen, hvor kontrol og administration af et domæne overføres fra en DNS-udbyder (Domain Name System) til en anden DNS-udbyder. Dette er en almindelig praksis, når en domæneejer skifter webhosting-tjenester eller ønsker at ændre den virksomhed, der håndterer DNS-tjenester for deres domæne. Group Online tilbyder gratis domæneadministration, så længe man har minimum ét aktivt produkt – f.eks. en hjemmeside eller mailløsning fra Microsoft 365.
Det er altid en god idé at tale med en Group Online-medarbejder inden redelegering af domæne. Hvis domænet skal flyttes til Group Online, er det altid Group Online, som starter med at igangsætte processen. Hvis det er et .dk domæne, vil det foregå via en anmodning fra punktum.dk (tidligere kendt som DK Hostmaster), og er det et udenlandsk domæne (f.eks. .com), kan det ske via en såkaldt AUTH-kode.
FAQ
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Brug søgefeltet herunder for at filtrere gennem vores FAQ.
Hvis der står, at hjemmesiden ikke er sikker, betyder det, at SSL-certifikatet skal opdateres. Ser du en ulåst/åben hængelås, eller står der ”ikke sikker” i adresselinjen i din browser, betyder det også, at SSL-certifikatet skal opdateres. Kontakt os i kundeservice på tlf. nr.: 55 55 55 55 eller skriv til info@grouponline.dk, så sørger vi for, at dit SSL-certifikat bliver opdateret. Det tager op til en time at opdatere det manuelt – hjemmesiden vil være tilgængelig, imens SSL-certifikatet bliver koblet på.
Cookies er små stykker informationer, som gemmes på din computer, når du besøger en hjemmeside. Disse “informationskiks” hjælper hjemmesiden med at huske ting om dig, som f.eks. dine præferencer eller hvad du har gjort på siden tidligere. På den måde forbedres brugeroplevelsen for dig, når du surfer på internettet. De kan f.eks. også bruges til statistik og markedsføring.
Næsten alle hjemmesider bruger cookies i dag. Når du besøger en hjemmeside for første gang, vil du ofte se en meddelelse, der informerer dig om, at hjemmesiden bruger cookies. Du bliver bedt om at afvise eller vælge hvilke cookies, som du accepterer. Denne meddelelse er en del af bestræbelserne på at respektere privatlivet og opfylde regler for databeskyttelse.
Et SSL-certifikat (Secure Socket Layer-certifikat) er et digitalt ”identitetsbevis” for en hjemmeside. Det bruges til at etablere en sikker og krypteret forbindelse mellem en brugers webbrowser og hjemmesiden. Når du besøger en hjemmeside og ser “https://” i stedet for “http://”, betyder det, at webstedet bruger SSL-certifikatet. Du kan i nogle browsere også se et ikon med en låst hængelås til venstre for domænet i adresselinjen.
Når du får en hjemmeside hos Group Online, vil den fra start af være udstyret med et SSL-certifikat, så din hjemmeside er sikker og har en krypteret forbindelse mellem dine brugeres webbrowser og hjemmesiden.
Når du besøger en hjemmeside og ser “https://” i stedet for “http://”, betyder det, at webstedet bruger SSL-certifikatet. Du kan også på de fleste browsere se et lille lås-ikon ved siden af adresselinjen.
Hos Group Online overvåges alle systemer for at sikre, at der ikke sker nedbrud. Hvis din hjemmeside eller webshop alligevel skulle være ramt af nedbrud, kan det skyldes, at domæne er deaktiveret, at der er en SSL-fejl eller noget helt tredje.
Hvis du rammes af nedbrud på din hjemmeside eller webshop, bedes du kontakte Kundeservice hurtigst muligt på tlf. 55 55 55 55 eller skrive til info@grouponline.dk, så vi kan lokalisere fejlen og få det op at køre igen.
Du kan tjekke, om dit domæne er deaktiveret ved at slå det op på forsiden her: https://punktum.dk/ – bemærk, dette gælder kun for .dk-domæner.
Hvis din hjemmeside fejler, kan det skyldes, at SSL-certifikatet skal opdateres. Det sker i de fleste tilfælde automatisk, men nogle gange kræver det en manuel opdatering. Kontakt vores kundeservice på tlf. nr.: 55 55 55 55, så sørger vi for, at dit SSL-certifikat bliver opdateret. Fejlen kan også skyldes andre årsager, men tag fat i os, så finder og udbedrer vi fejlen. Det tager op til en time at opdatere det manuelt. Hjemmesiden vil være tilgængelig, imens SSL-certifikatet bliver koblet korrekt på hjemmesiden.
Siden den nye lovgivning vedrørende cookiehåndtering trådte i kraft, skifter flere og flere over til et nyt cookiemodul, som lever op til de gældende krav. Vi har i den forbindelse sendt flere nyhedsbreve ud om emnet med information vedr. de nye EU-krav ift. cookiemoduler på hjemmesider. Vi oplever dog stadig, at nogle af vores kunder ikke har skiftet endnu. Du vil måske opleve (eller har måske allerede prøvet) at blive ringet op af en af vores konkurrenter, da din hjemmeside ikke har et cookiemodul, som der lever op til de skærpede krav. Der bliver måske også blive nævnt noget om bøder fra EU og lignende.
Bemærk, at du ikke vil få en bøde, uden at få en advarsel først, men vi anbefaler selvfølgelig, at du foretager skiftet til Cookiebot hurtigst muligt. Her står vi klar til at hjælpe og vejlede dig, da vi ikke må oprette en konto hos en 3. parts virksomhed på dine vegne grundet GDPR- lovgivningen.
Hvis du har brug for hjælp og vejledning, så kan en Group Online-medarbejder fra Kundeservice få adgang til din computer via fjernsupport, som du kan hente her, og på den måde hjælpe dig videre med oprettelse af Cookiebot. Kundeservice træffes på tlf. 55 55 55 55 på alle hverdage fra kl. 9.00 til 15.30 (fredag dog til kl. 14.30).
Har du en rettelse?
Udfyld kontaktformularen samt en beskrivelse af din rettelse og vi vender tilbage hurtigst muligt.