Få flere leads med pris beregner

Vil du spare tid på prisforspørgsler? Her er løsningen

Hvis du bruger tid på at svare på de samme spørgsmål igen og igen – fx “Hvad koster det?” – så er du ikke alene. Mange små og mellemstore virksomheder oplever, at nysgerrige kunder forsvinder, før de når at tage kontakt. Heldigvis er der en effektiv løsning: En prisberegner på din hjemmeside.

Hvad er en prisberegner – og hvorfor virker det?

En prisberegner er et digitalt værktøj, der giver dine besøgende mulighed for at vælge nogle få kriterier og få et estimeret prisoverslag. Det kan være baseret på f.eks. antal kvadratmeter, ønsket produkt, tidspunkt eller lokation. Resultatet er et hurtigt og overskueligt prisindblik, der gør det nemmere for potentielle kunder at tage næste skridt – nemlig at kontakte dig.

3 klare fordele:

  1. Flere og bedre kundehenvendelser
    Når nogen bruger tid på at udfylde en prisberegner, er det et stærkt tegn på, at de er tættere på en købsbeslutning. Det betyder, at de henvendelser du får, typisk er mere kvalificerede – og dermed lettere at omsætte til salg.
  2. Du sparer tid og ressourcer
    En prisberegner fungerer som et digitalt filter. Kunden har allerede oplyst relevante detaljer, når de kontakter dig – så du skal ikke starte forfra hver gang. Det gør din hverdag mere effektiv og frigør tid til opgaver med højere værdi.
  3. Du opbygger tillid og transparens
    I en digital verden forventer kunder ærlighed og overblik – også om pris. Når du giver dem mulighed for at danne sig et prisbillede på forhånd, viser du, at du er gennemsigtig og har styr på dit produkt eller din service. Det skaber tryghed og tillid.

Hvad kan en prisberegner indeholde?

Prisberegnere kan tilpasses stort set alle brancher. Her er nogle eksempler på elementer, du kan inkludere:

  • Antal m², rum, timer eller personer
  • Valg af produkt, ydelse eller behandlingsform
  • Geografisk placering eller afstand
  • Ønsket tidspunkt eller deadline
  • Mulighed for kontaktopkald, tilbud eller booking

Eksempel: En maler kan lade kunden vælge antal m² og maletype, hvorefter et estimeret prisinterval vises. Kunden kan derefter vælge at sende sine kontaktoplysninger, så du kan give et mere præcist tilbud.

Er det svært at få sat op?

Slet ikke. Hos Group Online har vi stor erfaring med at udvikle og implementere prisberegnere tilpasset netop din branche, dine ydelser og din målgruppe. Designet matcher din hjemmeside, og indholdet justeres, så det giver værdi – både for dig og dine besøgende.

Du får ikke bare et teknisk værktøj – du får en løsning, der:

  • Øger dine konverteringer
  • Skaber tillid til dit brand
  • Gør dit arbejde lettere

Klar til at få flere varme kundeemner?
Så tag fat i os via kontaktformularen nedenunder – så vi viser dig mulighederne og hjælper dig godt i gang.

Ønsker du at booke et opkald med Group Online?

Vores eksperter hjælper hverdag virksomheder med at komme godt fra start med alt fra hjemmeside og webshop til markedsføring, der skaber synlige resultater. 

Alt hvad du skal gøre, er, at udfylde formularen, og så tag vi en uforpligtende dialog om hvordan vi bedst kan hjælpe din virksomhed online. 

Du er også altid velkommen til selv at kontakte os på tlf. 55 55 55 55 eller email info@grouponline.dk.

Privatliv
Group Online
Denne hjemmeside bruger cookies for at give dig den bedst mulige oplevelse.

Informationerne bliver opbevaret i din browser og bruges bl.a. til at genkende dig hvis du besøger hjemmesiden igen. Det hjælper os også med at forstå hvilke sektioner på hjemmesiden du finder mest interessante og brugbare.

Nødvendige cookies
Nødvendige cookies bør altid være aktiveret så vi kan gemme dine cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, vil vi ikke være i stand til at gemme dine præferencer. Det betyder at du skal acceptere eller afvise cookies hver gang du besøger denne hjemmeside.