Få hjælp til Faktura
Få hjælp til betaling med FarPay eller til at forstå din faktura
Sådan læser du din faktura
- Fakturanummer: Dette nummer kan du altid henvise til, hvis du taler med en Group Online-medarbejder – ligesom, du gerne må indtaste det ved overførsel.
- Firmaoplysninger: Er der sket ændringer i firmaoplysningerne, bedes du sende en e-mail til info@grouponline.dk og vi får det opdateret i vores systemer.
- Kundenr.: Dette nummer bruges ifm. dit kundekort hos Group Online, så vi kan identificere din virksomhed.
- Forfaldsdato for faktura: Her ses betalingsfristen for fakturaen.
- OCR-nr.: OCR-linjen indeholder information, som identificerer betalingen og indeholder de oplysninger, som du skal bruge til at udfylde girokort i homebanking, eller helt almindelige girokort, til betaling i banker eller på posthuse. I dette tilfælde bruges det til betaling til vores bank, som er Danske Bank (dette vil også fremgå ved overførsel).
- Beskrivelse: I dette område fremgår hvilket produkt(er) som fakturaen omhandler. I dette tilfælde er det henholdsvis SEO (søgemaskineoptimering) og Google Ads, hvor aftaleperioden er fra d. 22. juni 2023 til d. 21. juni 2028. Dvs. en 5-årig aftale, hvor der afregnes kvartalsvis.
-
Fakturaens beløb.: Her fremgår beløbet på fakturaen, som er inkl. moms.
Ligger du inde med spørgsmål til ovenstående, er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice, som træffes på tlf. 55 55 55 55 alle hverdage fra kl. 9.00 eller på support@grouponline.dk
Sådan tilmelder du dig en betalingsaftale via Farpay
Som noget nyt tilbyder vi nu at du kan tilmelde din faktura som en betalingsaftale via Farpay. Det betyder, at du nemt fremover kan betale fakturaer uden at skulle tænke over manuelt at sætte dem til betaling, og de bliver automatisk betalt via servicen hos Farpay.
Når du modtager den første faktura fra Group Online, så vil den komme via Farpay, og her kan du nemt tilmelde den til automatisk betaling. Vær opmærksom på, at du altid skal betale den første faktura manuelt, og det først vil være gældende fra næste faktura at den bliver betalt automatisk.
Sådan gør du
I mailen med faktura finder du en blå knap, hvor der står "Betal faktura". Denne knap skal du klikke på.
Du får nu nedenstående billede frem:
Du skal ny klikke på "Tilmeld betalingsservice" for at tilmelde dig automatisk betaling:
Når du har klikket på "Tilmeld betalingsservice", så får du nedenstående billede frem:
Du skal nu trykke på "Videre".
Når du har klikket på "Videre", så får du følgende skærmbillede frem:
I ovenstående vindue skal du udfylde følgende oplysninger:
Reg.nr.
Kontonr.
CVR-nummer
Det er vigtigt at du husker at sætte flueben i:
Du er nu klar til at du kan klikke på "Tilmeld aftale":
Det er vigtigt at du holder øje med om det fremgår på betalingsoversigten at faktura betales via leverandørservice. Er dette ikke tilfælde, så skal faktura betales manuelt indtil den fremgår på din betalingsoversigt.
Du skal som tidligere nævnt også være opmærksom på at den første faktura, skal du stadig betale manuelt, selv om du har tilmeldt dig automatisk betaling.
Du vil afslutningsvist blive bedt om at underskrive med MitID.
Du kan printe eller gemme din faktura
Når du klikker på "Betal faktura" i mailen, så kan du også hente din faktura, så du kan gemme den eller printe den til fx din revisor eller til dit regnskab.
Når du er kommet ind på Farpay systemet og har nedenstående vindue åben, så skal du klikke på "Hent PDF".
Knappen "Hent PDF" er lige ved "Tilmeld betalingsaftale"
Når du har klikke på "Hent PDF", så vil den findes i din "download-mappe" på computeren eller du kan finde den via browseren, som vist herunder:
Du har nu mulighed for at åbne filen så du enten kan vedhæftet den i en mail eller du kan printe den.
Har du brug for hjælp?
Farpay har på deres hjemmeside et hjælpeunivers, hvor du blandt andet finder en FAQ med mere. Du finder Farpays hjælpeunivers her: https://help.farpay.io/
Skulle du have spørgsmål til din faktura, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på telefon 55 55 55 55 eller på support@grouponline.dk.
Gmail hvidliste-processen kan udføres hurtigt via webklienten. Du behøver kun at:
- Klikke på knappen "Indstillinger" (i øverste højre hjørne af skærmen), og vælg derefter "Se alle indstillinger".
- Gå til fanen "Filtre og blokerede adresser" og klik på "Opret et nyt filter" for at indtaste de e-mails eller domæner, du vil hvidliste.
- Indtast en e-mailadresse, som du vil føje til hvidlisten, og klik på "Opret filter".
- Markér derefter indstillingen "Send aldrig til spam". Du kan også anvende en valgt etiket eller stjerne for at markere den som vigtig.
Yahoo tilbyder to måder at hvidliste udvalgte e-mailadresser.
Først og fremmest kan du fremhæve beskeden fra den afsender, du gerne vil hvidliste, og markere den som "ikke spam". Når du har identificeret en enkelt besked fra en give afsender, vil Yahoo Mails spamfiltre automatisk tillade fremtidige beskeder fra den samme adresse i din indbakke.
Hvis du ikke har nogen besked fra den adresse, du vil hvidliste, skal du gå igennem følgende trin:
- Gå til "Indstillinger", og se efter "Flere indstillinger".
- Klik på "Filtre", og vælg "Tilføj" for at inkludere e-mailadresserne.
- Navngiv filteret og tilføj udvalgte afsendere, hvorefter du kan vælge at sende alle mails til "Indbakke".
- Gem dine indstillinger.
For at hvidliste e-mailadresser i Apple Mail på skrivebordet skal du følge disse trin:
- Gå til "Mail", derefter "Indstillinger" og find fanen "Regler".
- Klik på "Tilføj regel", og indtast et navn til den (f.eks. "hvidlist:Group Online").
- For betingelser skal du indstille det første dropdown-menupunkt i "alle/enhver": Hvis nogle af betingelserne er opfyldt.
- I de næste dropdowns skal du vælge "Fra" i det første felt og "Slutter med" i det andet felt.
- Definer domænet for den afsender, du vil whiteliste. Skriv for eksempel "@grouponline.dk" i feltet for at whiteliste "faktura@grouponline.dk".
- I afsnittet "Udfør følgende handlinger" skal du indstille dropdown-elementerne til: "Flyt besked", til indbakken: "Indbakke".
- Klik på "Ok" for at gemme reglen.
Der er to nemme måder at markere udvalgte e-mailadresser som sikre. Den første er at gå gennem indstillingerne:
- Klik på tandhjulsikonet for "Indstillinger", og gå til "Se alle Outlook-indstillinger".
- Vælg "Uønsket email" og gå til afsnittet "Sikre afsendere og domæner" for at tilføje e-mailadresser til hvidlisten.
- Når du har indtastet alle de udvalgte e-mails, skal du trykke på "Gem".
Alternativt kan du blot tilføje en individuel e-mailadresse, der har sendt dig en besked, til dine Outlook-kontakter. Resultatet vil kræve det samme, selvom denne metode måske er lidt nemmere og hurtigere.
FAQ
Fandt du ikke hvad du ledte efter? Brug søgefeltet herunder for at filtrere gennem vores FAQ.
Tjek først dit spamfilter. Hvis den stadig ikke er at finde, er du velkommen til at kontakte os på telefon 55 55 55 55 eller på support@grouponline.dk, så gensender vi den med det samme.
Hvis du ønsker at få dine fakturaer sendt til en anden e-mailadresse, skal du kontakte vores kundeservice på telefon 55 55 55 55 eller på support@grouponline.dk – så opdaterer vi dine oplysninger.
Du kan følge vejledningen ”sådan tilmelder du dig en betalingsaftale via Farpay” på vores hjemmeside.
Vi kan også tilmelde dig direkte til Farpay. Det kræver du kontakte os på telefon 55 55 55 55, og at vi fremsender dig en mail, som du skal svare tilbage på med oplysninger, som vi skal bruge.
Vi regulerer vores priser én gang årligt i henhold til nettoprisindekset. Det betyder, at prisen på jeres aftale kan stige en smule fra år til år – typisk med minimum 3 %.
Prisreguleringen er nødvendig for at sikre, at vi fortsat kan levere den samme høje service og kvalitet, samtidig med at vores priser afspejler markedsudviklingen og de generelle omkostningsstigninger i samfundet.
Hvis jeres aftale er forudbetalt, vil der ved autoforlængelse af aftalen ske en tilsvarende prisjustering på den nye faktura.
Kort sagt: prisreguleringen er med til at sikre stabilitet, kvalitet og langsigtet værdi i samarbejdet med vores kunder
Har du spørgsmål til din faktura, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på telefon 55 55 55 55 eller på support@grouponline.dk.
Du modtager din faktura via e-mail omkring samme tidspunkt hver måned, afhængig af dit aftalegrundlag. Hvis du har tilmeldt dig leverandørservice, får du den typisk nogle dage før betalingen trækkes.
Har du en rettelse?
Udfyld kontaktformularen samt en beskrivelse af din rettelse og vi vender tilbage hurtigst muligt.









